Projektové řízení

Řídit a koordinovat úspěšně webový projekt znamená být v neustálém kontaktu se všemi zúčastněnými stranami. Od konzultantů z různých oborů, přes komunikaci s integrátorem informačního systému a vedení programátorů, až po hlídání termínů klientem dodávaných podkladů.

Co vás čeká s projektovým řízením?

Každý projekt řešíme individuálně. Jeho řízení ale vždy obsahuje 5 základních kroků:

1. Kick-off schůzka

Společné úvodní setkání, na které si předáme podklady, vytyčíme cíle, stanovíme rozpočet i pravidla. Výstupem schůzky je implementační studie a přehledná schémata, která pomohou projekt detailně rozplánovat.

2. Implementační studie

Podrobný dokument, který nejen shrne a specifikuje zadání projektu, ale navrhne i řešení všech jeho částí. Ukáže, jak bude aplikace vypadat a fungovat. Studie také popisuje, jak bude projekt testován a jaké zdroje k němu budou potřeba. Projektu je přidělen projektový manažer, jehož úkolem je zajistit průběžnou aktualizaci tohoto dokumentu. Více o implementační studii.

3. Definování pravidel spolupráce

Závazná pravidla jsou předpokladem úspěšného projektu. Dbáme na to, aby byla jasná, jednoduchá a jistila všechny fáze projektu.

4. Dohled nad realizací

Projektový manažer má za úkol zjistit vše potřebné pro sestavení zadání. Následně zadává práci jednotlivým realizátorům a taktéž ji od nich přebírá. Jeho úkolem je jednotlivé realizátory zkoordinovat tak, aby projekt proběhl bez problému. V případě, že se projekt "zasekne", je úkolem projektového manažera navrhnout možná řešení, opravit dokumentaci a projekt posunout dále.

5. Komunikace a organizace projektu

Komunikace na projektu je nejdůležitější částí. V rámci projektu obvykle vzniknou stovky úkolů větších i menších, vyměníme si tisíce zpráv. Aby bylo možné takovou komunikaci zkoordinovat, používáme profesionální software JIRA od Attlasianu s komunikační nádstavbou pro přehlednější organizaci projektu Basecamp.

Kolik stojí projektové řízení?

Práce projektového manažera je průběžná a její součástí je hlavně komunikace - emaily, telefonáty či úkoly. Jedná se tedy o kratší pracovní úseky těžko měřitelné formou výkazů. Proto se práce projektového manažera stanovuje jako 15 % z celkové ceny projektu, což pokrývá jeho služby (do celkové ceny se nezapočítává např. hodnota kreditu určeného pro reklamní systémy nebo cena licencí).

Každodenní zkušenosti ale ukazují, že projektovým řízením můžete paradoxně ušetřit - eliminuje totiž prodlevy, nejasnosti a opomenutí v zadání, či zbytečné práce navíc, které jsou pak spojeny s nemalými dodatečnými náklady.

Proberme nezávazně váš projekt

Sedli jsme si? Tak pojďme do toho společně.
Představte nám své vize a plány. A my vymyslíme, jak je uskutečnit.
Od prvotního zadání až po plány na dlouhodobý rozvoj.

Kontaktujte nás

logo společnosti AVITOx