Pomocná ruka pro zahrádkáře na internetu

Společnost AgroBio Opava, s. r. o. se již od roku 1991 intenzivně zabývá výrobou a distribucí přípravků pro ochranu a výživu rostlin určených pro domácí zahrádkáře a malé zemědělce. Významnou skupinu produktů tvoří také insekticidy, hnojiva, enzymy a repelenty. Svoje výrobní řady firma neustále rozšiřuje a doplňuje především o výrobky maximálně šetrné k životnímu prostředí.

Mám zájem o podobné řešení

Pomocná ruka pro zahrádkáře

Současně je AgroBio Opava, s. r. o. výhradním distributorem špičkových holandských hnojiv Pokon pro ČR i SR a také velice kvalitních holandských rukavic Kixx do dílny i zahrady. V roce 2001 firma získala certifikát kvality ISO 14001, který se vydává v oboru činností spojených s nákupem, adjustací, balením, prodejem a distribucí pesticidů a hnojiv. Všechny produkty distribuuje AgroBio Opava, s. r. o. přes rozsáhlou síť prodejen s potřebami pro zahrádkáře, hobbymarketů a nyní výrazně vstupuje také na internet.

Webové řešení mnoha výzev

Dosavadní webová prezentace firmy byla zcela statická a neumožňovala nijak významně využít internet, jakožto silný obchodní a mediální kanál. Chyběl online objednávkový systém pro dealery s jejich prezentací i kvalitní eshop pro koncové zákazníky. Obchodní oddělení společnosti přijímalo všechny objednávky emailem, telefonicky či faxem, což nebylo pohodlné a už vůbec ne efektivní. Byl tedy nejvyšší čas pro změnu.

Nový webový portál agrobio.cz nejen vyřešil všechny dosavadní problémy, ale dal firmě úplně nový marketingový i prodejní nástroj a zákazníkům poskytl velké množství užitečných informací navíc. Unikátní je kromě samotného sortimentu nového eshopu především integrovaná poradna pro zahrádkáře. Pro radu ohledně správného ošetření rostlin nebo odhalení problému se škůdci či chorobami podle příznaků si tak už zákazník nemusí chodit do specializované prodejny. Sám si najde problém a zároveň i řešení jak uzdravit svou hýčkanou květenu a může si tak rovnou objednat doporučený přípravek. V množství rad lze také fulltextově vyhledávat. Užitečným doplňkem poradny je kalendárium, kde se mohou pěstitelé dozvědět, ve kterém měsíci je třeba provést jaký postřik a podobně.

Veškeré informace a rady k chorobám rostlin jsou neustále aktualizovány a doplňovány. Webové stránky jsou provázány přímo s firemní databází, do níž zadává nová data odborný pracovník, a vše se okamžitě automaticky publikuje i na webu společnosti. Automaticky probíhá také prolinkování článků o chorobách rostlin s prezentací přípravků pro jejich léčbu, takže návštěvník najde vhodný výrobek během několika málo okamžiků.

Pokud přece jen zákazník postrádá nějakou informaci nebo ho určitý výrobek zaujme, ale nechce si jej objednávat přes internet, snadno si najde v databázi distributorů nejbližší kamenný obchod, kde mají vybraný produkt v nabídce. Integrovaný mapový systém Google mu dokonce ukáže přesnou polohu prodejny na mapě.

Tři weby do dvou měsíců

Tak znělo časové zadání od AgroBio Opava, s. r. o.. Bylo třeba vytvořit hlavní prezentační web společnosti a provázat ho se dvěma eshopy pro koncové a registrované velkoobchodní zákazníky. Vše pochopitelně s možností centrální správy z jednoho systému. Byla to ideální příležitost pro nasazení naší funkce multiweb a v souhře s projektovým řízením vývoje stránek byl dvouměsíční termín více než dostačující pro spuštění ostré verze webu. V této lhůtě vznikl též svěží zahrádkářský vzhled stránek plný zdařilých koláží doprovázejících všechny sekce webu. Na svědomí ho má náš partner, grafička Marcela Borovcová.

Systém spravující všechny tři weby byl napojen na firemní ekonomický software MoneyS3. Všechny online objednávky se díky němu sbíhají v jednom místě, odkud jsou distribuovány rovnou do příslušného skladu k expedování. Celý proces objednávek a jejich správy se tak zjednodušil, zrychlil a maximálně zefektivnil. Pracovníci firmy už pouze na objednávky dohlížejí, a mají tak mnohem více času věnovat se zákazníkům, jejich přímým dotazům a potřebám.

Dealeři nový systém vítají

Řešení nového webového systému bylo prezentováno na setkání dealerů Annahof 2009, kde zaznamenalo mezi stovkou přítomných distributorů z celé ČR značný ohlas. Velkoobchodní partneři vítají, že mají nyní možnost provádět online objednávku, zjistit si aktuální stav skladu nebo si ze systému vytisknout svoje faktury a další důležité doklady. Objednané zboží je jim na prodejnu dodáno rychleji, přičemž mají nad celým procesem neustálou kontrolu. Nový systém tedy v konečném důsledku ulehčuje práci a vzájemné obchodování všem zúčastněným stranám.



Všechny případové studie

Proberme nezávazně váš projekt

Sedli jsme si? Tak pojďme do toho společně.

Představte nám své vize a plány. A my vymyslíme, jak je uskutečnit.

Od prvotního zadání až po plány na dlouhodobý rozvoj.

Kontaktujte nás

logo AGROBIOlogo HANDLOPEXlogo GARMINlogo O2logo SCOTTlogo MORAVIAlogo SINCLAIR
logo společnosti AVITOx