Rozsáhlý e-commerce systém pro světový byznys

Dlouhodobá péče a rozvoj komplexní e-commerce pltaformy pro globální obchodování ve více než dvou desítkách států na třech různých kontintech.

Podrobnosti o projektu

Název firmy: SINCLAIR CORPORATION, LTD.
Odvětví: Elektrotechnika
Použití řešení: B2B, B2C eshop, PIM, Mobilní aplikace
Realizace: od 2016
www.sinclair-solutions.com

Značku Sinclair budete určitě znát minimálně díky logu na venkovních klimatizačních jednotkách. Brněnská firma SINCLAIR Global Group vyvíjí, vyrábí a dodává klimatizace a tepelná čerpadla do bytů, domů i komerčních budov. Její výrobky využívají zákazníci v 25 zemích, převážně ve střední a východní Evropě, ale také třeba v Německu. Kromě obchodů s koncovými zákazníky tvoří výrazný podíl prodejů Sinclair také B2B trh. Pro něj potřebovala firma vytvořit nové vícejazyčné B2B e-commerce řešení. Tak vznikl e-shop www.sinclair-solutions.com postavený na platformě Avager.  

Cíle B2B e-commerce Sinclair

Společnost Sinclair od B2B e-commerce platformy potřebovala a očekávala následující:

  • dosažení konkurenceschopnosti v B2B prodeji při srovnání se značkami LG a Samsung,

  • automatizaci a modernizaci e-commerce procesu pro obchodní partnery,

  • zrychlení a snížení nákladů souvisejících s B2B objednávkami pomocí nových procesů v B2B ,

  • propojení e-commerce a ERP systému, včetně přenášení dokumentů a informací spravovaných v ERP,

  • zprocesování přechodu B2B z offline do online prostředí a možnost se podílet na tvorbě nových trendů v B2B prodeji na českém trhu,

  • minimalizaci chybovost B2B objednávek.

Na platformu, která by všechny tyto cíle dokázala naplnit, uspořádal Sinclair výběrové řízení. Avager v něm uspěl, protože dokázal garantovat nejrychlejší dokončení e-shopu, prokázal zkušenosti s propojením na informační systém využívaný společností Sinclair a v neposlední řadě naše platforma nejlépe odpovídala zadaným kritériím a požadovanému poměru ceny a výkonu.

Za pět měsíců bylo hotovo

Při tvorbě B2B řešení pro společnost Sinclair pro nás bylo důležité, aby odpovídalo vnitropodnikovým procesům společnosti a zároveň potřebám obchodních partnerů. Klíčová proto byla počáteční analýza realizovaná pomocí několikadenního workshopu s klientem. Společně jsme definovali aktuální stav zadavatele a navrhli projekt řešení včetně optimalizace jednotlivých procesů. Tato optimalizace se promítal také do digitální komunikace Sinclair s partnery, do jejího obchodu i marketingu.

Na základě projektu jsme dokázali během pěti měsíců postavit vícejazyčný B2B e-shop v české, anglické, slovenské a maďarské mutaci. Využili jsme v něm moduly a funkce Avager, které byly vhodné pro naplnění potřeb obchodu společnosti Sinclair. Některé jsme jí na míru upravili. 

Propojení dat a automatizace procesů

B2B e-shop Sinclair jsme napojili na ERP systém společnosti Sinclair pomocí našeho ETL řešení a mimo to jsme ho integrovali a synchronizovali také s katalogem obsahujícím detailní informace o jednotlivých produktech. Důraz jsme kladli na rychlost načítání dat při vyšších tisících položek v e-shopu. Díky obousměrné automatické komunikaci systémů mají B2B partneři společnosti Sinclair v e-shopu vždy k dispozici aktuální data o dostupnosti vybraných produktů. Nákupní podmínky jsou po přihlášení personalizovány na základě sjednaných smluv. Součástí komunikačního můstku je přenos pdf dokumentů, dodacích listů a faktur.

Čeho jsme dosáhli

Díky novému B2B e-commerce řešení dokáže nyní Sinclair spolupráci s novými obchodními partnery uzavírat snadno a rychle v řádech hodin. E-commerce platforma Avager pomohla společnosti Sinclair nejen naplnit její cíle, ale přinesla jí také další konkurenční výhody:

  • Více jak 60 % objednávek v B2B nyní přichází online a jsou zpracovány zcela automatizovaně. B2B e-shop je v tuto chvíli klíčovým nástrojem pro příjem objednávek od obchodních partnerů.

  • Vyřešili jsme komplexní elektronizaci dokumentů v rámci B2B online prodeje a tím ušetřili vysoké náklady související se zasíláním dokumentů. 

  • Elektronizace dokumentů zrychlila celé workflow od momentů přijetí objednávky až po její expedici. Chybovost objednávek se snížila o 95 %.

  • Díky B2B e-shopu se snížil počet telefonických hovorů o 40 % a vyřizování dotazů už proto není tolik náročné na lidské zdroje. 

  • Obchodní proces jsme díky automatizaci prodeje zkrátili z jednotek dnů na jednotky hodin.

“Avager pro nás v rámci zadání vytvořil a zprovoznil B2B portál, který byl následně napojen na náš stávající ERP software Microsoft Dynamics NAV 2015. Přehlednost, jednoduchá obsluha, aktualizace dat i evidence vytvořených objednávek je pro naše zákazníky dostačující. Nabízí jednoduché vytvoření objednávky bez chyb, které vznikaly v běžných e-mailových a telefonických objednávkách. Potvrzující e-maily ujistí zákazníka o zpracování jeho objednávky. Pro naše zaměstnance je zásadním ulehčením práce načtení takto vytvořených objednávek do fakturačního softwaru. Po roce provozu můžeme spokojeně konstatovat, že nás tento systém zásadně posunul vpřed a to i v očích odběratelů našich výrobků.”

Zdeněk Sklář
product manager
Tento web používá cookies, aby se vám s ním lépe pracovalo.